Ubud.

20 juni 2018 - Ubud, Indonesië

Hoihoi,

Op zondagochtend waren wij op tijd wakker voor het ontbijt. Dat zou om 8 uur klaar staan, echter konden wij geen restaurantje vinden bij het hotel. Ook niet iets dat op een restaurant leek. Hierdoor liepen wij een beetje zoekende rond. Na een halfuurtje kwamen wij erachter dat ze het ontbijtje bij ons kamertje kwamen brengen.

We zouden het volgende hotel in de ochtend boeken, zo gezegd zo gedaan. Binnen twintig minuten hadden we het hotel gevonden; Bumi Muwa. Via de receptie konden we een taxi regelen die ons naar Ubud bracht. Onderweg hebben we genoten van de natuur. Ook Bali is een prachtig eiland met veel natuur, mooie bomen en mooie gebouwen. We hebben filmpjes gemaakt onderweg en foto’s.

Eenmaal in Ubud aangekomen was het zoeken naar het hotel, het hotel lag achter de winkels en er was maar een klein zijpad naartoe. Gelukkig zagen we het zijpad.
Het hotel is klein, maar liefst acht kamers en heeft een mooi zwembad! Nadat we onze spullen op de kamer hadden neergelegd zijn we even wezen rond kijken in Ubud. Om de hoek zit ‘monkey forest’ een grote tuin met vele wilde apen. In het begin was het even wennen met de aapjes die je om de oren rennen.
Na een klein rondje hebben we besloten om een cocktail te gaan drinken. We hebben bij ibu susu geluncht en heerlijke cocktails gedronken. Hier hadden we eventjes contact met thuis.
Hierna kwamen we een hondenopvang tegen, hier wonen straathonden, locals zorgen voor deze honden, vaak zijn ze gewond als ze aankomen. Hier heb ik met de hondjes geknuffeld.

In de namiddag hebben we bij een toeristenbureau wat plannen gemaakt, onder andere de boot gepland naar onze volgende bestemming, Gili Trawangan. Dit is een heel mooi eiland dat bekend staat om de helder blauwe zee en de feestjes. Dit willen we natuurlijk niet missen.

In de avond wilde we nog een drankje gaan doen. Omdat voetbal speelt, is er niet veel te beleven in Ubud. Iedereen zit naar de wedstrijden te kijken, niet echt gezellig. We kwamen uit bij een soort reggae bar. Hier raakte we aan de praat met twee locals. Zij wezen ons op een leukere bar waar geen voetbal te zien was. Hier hebben wij Australische meisjes ontmoet. Zij hadden een villa gehuurd en vroegen of wij mee gingen om daar nog een drankje te doen. Er was ook een zwembad aanwezig bij de villa, hier hebben we snachts nog in gezwommen. We gingen iets later als gepland naar huis toe.

Het ontbijt hadden we gereserveerd om half 9. Terwijl wij pas rond half 6 gingen slapen. Het hotel heeft ons gewekt. Na het ontbijt besloten wij om nog eventjes verder te slapen tot 12 uur. Echter schrokken wij pas om twee uur wakker. Aangezien wij wel iets met onze dag wilde doen hebben wij besloten om twee scooters te gaan huren zodat we naar bekende plekken heen konden. Rond vijf uur waren wij bij de elephant cave.  Bij de elephant cave moesten we een lange rok aan, kledingvoorschriften. Hier hebben we foto’s gemaakt en het ging al snel dicht. Op de weg terug naar het hotel begon het vet hard te regenen, hierdoor waren wij zeiknat bij aankomst. Het was gaaf om door de regen te scooteren!! Natuurlijk ook een beetje gevaarlijk maar zolang je op de snelheid en het verkeer om je heen let komt alles goed.
Echter konden wij de weg niet terug vinden, we zijn tot drie keer toe verkeerd gereden in Ubud. In de avond hebben we nog wat gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Op dinsdag zijn we naar de rijstvelden geweest! Super mooi om doorheen te lopen, echter was het weer niet optimaal, af en toe regende het wat. We hebben hier vooral veel foto’s gemaakt. Onderweg kwamen we een ‘swing’ tegen. Dit is een hele grote schommel met prachtig uitzicht.
Helaas moesten wij snel door de regenbuitjes door op de schommel. Hierdoor waren de medewerkers ook niet al te vrolijk meer. Het was leuk dat dit een stukje rijden was, zo konden we langer met de scooter touren! Gaaf om te doen!
In de avond hadden we afgesproken met Tess om een drankje te gaan doen. Wij zaten bij een restaurant toen ze appte dat ze naar Ubud toe kwam. (Tess is het meisje van het vliegtuig).
Helaas liepen we elkaar mis. Monica en ik eindigden bij het restaurant waar we eerder al eens geluncht hadden. Zij boden aan om een drankje te drinken. Eigenlijk was het al gesloten maar wij waren nog van harte welkom. Na twee drankjes gedaan te hebben besloten wij om terug te gaan. Het was al laat en we moesten weer vroeg op om door te reizen naar gili Trawangan.