Vertrek

16 juni 2018 - Denpasar, Indonesië

Hoi hoi.

Hier een verhaaltje vanuit Bali. Ik heb besloten om toch maar een blog bij te gaan houden, puur omdat het lekker makkelijk is want je hebt een fotoboek en verhalenboek in één.

Ik ga proberen om elke dag een verhaaltje te plaatsen. Zo zijn de verhalen wat korter en hebben ze meer details. Bovendien is het makkelijker om bij te houden.

Op vrijdag 15 juni 2018 zijn wij vertrokken vanuit Schiphol richting Denpasar (Bali, Indonesië).

Precies een week geleden ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs, en op dinsdag ben ik geslaagd voor mijn MBO-opleiding tot verpleegkundige, reden genoeg voor een super vakantie☀️😍.

Door alle examenstress van te voren, en het feit dat ik mijn laatste stagedag op 14 juni had, was ik nog niet in de vakantiestemming. Dit kwam wel op weg naar het vliegveld.

Mama bracht ons naar het vliegveld en van te voren hebben we nog even bij Monica in de tuin gezeten met Evie en Lilian. De allerlaatste spulletjes zijn gepakt, we konden vertrekken. We wisten van te voren al dat het een hele lange reis zou worden.

We vlogen eerst van Amsterdam naar Singapore, waar we een korte overstap hadden van 1.5 uur en daarna door naar Denpasar. Vanuit Denpasar zou het nog een halfuurtje duren tot het hotel.

We wilde van te voren niks boeken, vandaar dat we ook alleen de eerste nacht het hotel geboekt hadden.

We waren vroeg op Schiphol al, om 17.00uur en we zouden om 21.00uur vliegen. Het inchecken verliep soepel en we hadden nog eventjes bij de macdonalds wat gegeten. We genoten nog eventjes van onze laatste minuutjes WiFi voordat we aan boord gingen.

Het was een groot vliegtuig en we hadden plekjes bij het raam. Er kwam een Nederlands meisje naast ons zitten, tess, zij was 28 jaar en ging voor het eerst backpacken. Nadat we wat gepraat hadden, film gekeken hadden en genoten van het eten hebben we geslapen. Ik heb in allerlei verschillende posities geslapen maar desondanks toch prima geslapen. Ik denk dat ik wel vijf uur geslapen had. ✈️🛫

Bij het overstappen was er een lichte paniek. Aangezien we wat later waren vertrokken in Amsterdam hadden we 1.5 uur vertraging opgelopen. We waren later vertrokken omdat er een medepassagier meerdere malen was flauw gevallen en gekeurd moest worden door een arts. Gelukkig mocht zij mee en was het veilig om te gaan vliegen.

Door deze vertraging hadden we nog maar kort de tijd tijdens de overstap, zo’n 40 minuten en we moesten helemaal naar de andere kant van het vliegveld. Natuurlijk konden Moon en ik het treintje niet vinden waardoor we een heel stuk hebben moeten rennen.

Vanaf Singapore naar Denpasar was het nog ongeveer drie uurtjes vliegen. Monica en ik zaten allebei aan het gangpad, gelukkig zaten wij allebei naast een Nederlands stel. Het viel mij op dat er überhaupt veel Nederlanders waren. Op deze vlucht kregen we ook een maaltijd aangeboden, super lief & lekker!

Tijdens deze vlucht heb ik ook nog eventjes heel kort geslapen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen zijn we met een busje naar het vliegveld vervoerd. Daar duurde het een behoorlijke tijd tot ik m’n koffer kreeg, terwijl Monica’s koffer als eerste naar buiten kwam. We hadden een hotel geboekt in Denpasar, we moesten alleen nog even een taxi regelen.

We hebben uiteindelijk 700.000 rupiah betaald voor de taxi, dat komt neer op zo’n 50 euro. Veel te veel, maar we wisten nog niet goed hoe de wisselkoers was en wat hier een redelijke prijs is.

Bij aankomst van het hotel kwamen wij er al achter dat dit hotel afgelegen lag, waardoor het totaal niet toeristisch was, gelukkig maar. De hotelkamer stonk, het was er niet fris maar we hadden een bed en we bleven toch maar één nacht. Het was oké voor die ene nacht. We besloten om maar op zoek te gaan naar een lekker biertje. Helaas konden we deze niet vinden in de supermarkt.🍻

Gelukkig hadden ze biertjes bij het hotel, na een biertje van een halve liter zijn we gaan slapen, we moesten weer vroeg op staan want het ontbijt stond om 8uur alweer klaar. Aangezien we toch al vroeg op moesten hadden we ook besloten om het volgende hotel in de ochtend te gaan boeken. We waren al best moe en wilde graag gaan slapen.😴😴

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl